8 idei neobișnuite de afaceri cu un neaşteptat succes

21

Cu toții știm că orice afacere de succes are la bază o idee bună. Dar oare această idee trebuie neapărat să fie una serioasă sau tradițională? Te temi că oamenii vor zâmbi cu neîncredere când vor auzi ideea ta? Ei bine, dacă e o idee cu o utilitate practică, afacerea se poate dovedi profitabilă. La urma urmei, nicio afacere nu are o garanție de reușită, așa că de ce să nu încerci?

Iată opt exemple de afaceri inedite care s-au dovedit rentabile și au asigurat succesul autorilor lor.

VINDECĂ-TE CU STIL

O boală sau o suferință sunt mult mai ușor de suportat dacă „pacientul” încearcă să păstreze câteva aspecte de normalitate, iar îngrijindu-se să aibă un aspect plăcut, chiar șic sau dovedind o urmă de ironie, oamenii își ridică moralul și suferința lor este mai mică. Atunci când Christina Daves şi-a fracturat un os de la picior și doctorul i l-a pus ghips, recomandându-i să stea aşa timp de opt săptămâni, Christina s-a confruntat, pe lângă durerea şi disconfortul inerente, cu problema aspectului respingător al ghipsului. Cum avea ea să se prezinte, în câteva zile, la un important eveniment de fashion la care trebuia să se ducă? A căutat o soluţie pentru a „înfrumuseța” aparenţele şi a masca ghipsul, inclusiv pe Internet, constatând nu numai că nu existau produse care s-o ajute, ci mai mult, că exista o piaţă potenţială de circa 4 milioane de oameni pe an care ar avea nevoie de accesorii fashion pentru membrele fracturate. Astfel a luat naștere CastMedic Designs, promovată sub sloganul “Look and heal like a celebrity!”, care vinde diverse cizme sau şosete cu design special, care pot fi purtate peste ghipsul sau pansamentul unui picior luxat sau fracturat, și care au avut un mare succes, inclusiv în rândul vedetelor

MEDUZA, ANIMALUL MEU DE COMPANIE

Acvariul cu pești exotici e ceva banal, dar dacă în loc de pești ar înota altceva? De exemplu meduzele, elegante și diafane? Alex Andon, specializat în biologie marină, observând marele succes pe care l-a avut expoziţia de meduze de la Monterey Bay Aquarium, a decis să pornească o afacere prin care să răspundă fascinației oamenilor pentru aceste animale marine. După puţină cercetare, a apărut Jellyfish Art, un business care vinde meduze ca animale de companie, precum şi acvarii cu design original şi hrană pentru acestea. Cu o investiție de 50.000 de euro, Jellyfish Art a ajuns în doi ani la un profit care se dublează trimestrial.

TEOLOGIA ȘI RECICLAREA

Afacerea a pornit de la părintele Bernard McCoy, care, căutând un toner ieftin pentru imprimantă şi negăsind nimic convenabil, a improvizat unul din mai multe componente reciclate. Ideea sa a fost la originea unei afaceri foarte profitabile şi binecunoscute în prezent  – LaserMonks Inc. Afacerea a adus venituri de 2.000 de dolari încă din primul an, pentru a ajunge să facă 4 milioane de dolari anual. LaserMonks Inc. vinde o paletă foarte largă de produse, de la tonere de imprimantă şi papetărie până la CD-uri cu muzică religioasă, dar şi anumite alimente precum muştarul. O parte din banii câştigaţi astfel merg în acţiuni caritabile, altă parte pentru acoperirea unor cheltuieli ale călugărilor. Preţurile nu sunt neapărat competitive, dar oamenii cumpără cu convingerea că banii lor ajung pe mâini bune.

CUM SĂ FACI BANI DIN PIATRĂ SEACĂ

O idee dintre cele mai trăsnite care s-a dovedit o mină de bani este Pet Rock.  Gary Dahl, director de publicitate, a convins oamenii să plătească o sumă mică (circa 12 lei) pentru a cumpăra o piatră pe post de animal de companie. Inițiatorul a avut o idee genială. În doar câteva luni a avut vânzări de milioane, ideea fiind considerată amuzantă şi accesibilă. Produsul de bază, completat cu un aşa-numit manual de instrucţiuni plin cu poante şi jocuri de cuvinte, cu un set de accesorii precum un pat în care piatra să doarmă şi chiar cu o cutie de transport, a cucerit definitiv publicul.

INVESTEȘTE ÎN EDUCAȚIA PISICII TALE

Iată încă o idee de afacere derivată dintr-o problemă practică și rezolvarea ei. CitiKitty oferă un sistem de învățare a pisicii să-și „rezolve” problemele la toaletă. Ideea este foarte utilă în special pentru cei care doresc să-și optimizeze un spațiu mic și nu au loc de litieră în propria baie. Sistemul a fost creat de Rebecca Rescate, ea însăşi posesoare a unei pisici, care, confruntată cu problema lipsei de spațiu, a reușit să-și învețe pisica să „meargă” la toaletă. După ce a încercat diferite metode, a reușit să îşi creeze propriul sistem și a decis să împărtăşească şi altora avantajele CitiKitty. Sistemul a ajuns să fie vândut în peste o mie de magazine, iar profiturile anuale au depăşit rapid un milion de dolari.

ÎNCHIRIEM GĂINI!

O familie de americani au găsit formula unui business de succes după ce au fost întrebaţi de mai multe ori cât este de greu să creşti găini. Soții Suitor din Traverse City, Minnesota, aveau deja păsări de curte, și s-au gândit că pot veni în ajutorul celor care îşi doresc găini, dar se tem că nu se vor descurca să le îngrijească. Ei au pregătit „un pachet” de 250 de dolari care include două găini şi tot ce este nevoie pentru acestea: un spaţiu special mobil, hrană şi recipiente pentru hrană, „mobilier” și cuiburi pentru găini etc. Pachetul este închiriat peste vară şi toamna poate fi returnat proprietarilor. Unii dintre clienți pot alege să le achiziţioneze, alții – să închirieze găinile şi puii lor în vara următoare.

OASELE ȘI SUCCESUL ÎN AFACERI

Dar nu orice fel de oase, ci iadeşul (un os în formă de furcă de la pieptul păsărilor), care, la americani, este “vânat” de meseni pentru că le prilejuieşte punerea unei dorinţe. Obiceiul este deosebit de îndrăgit, mai ales la masa de Thanksgiving, iar singurul inconvenient îl constituie numărul mic al oaselor iadeş în comparație cu cel al mesenilor. Ken Ahroni s-a gândit la o soluţie, iar de aici – la o afacere cu care a dat, în mod neaşteptat, lovitura. Afacerea se numește LuckyBreak și este o firmă care produce oase iadeş din plastic. Compania a ajuns să producă 30.000 de LuckyBreak pe zi, fabricând, la cerere, și oase personalizate sau create după modelul clientului. Vânzările de oase iadeș au depăşit peste 2,5 milioane de dolari pe an.

DESENAREA LINIILOR PE ASFALT E TREABĂ SERIOASĂ

Americanii acordă multă importanţă felului în care arată spaţiile de parcare. Întrucât se estimează că în SUA sunt în jur de un miliard de locuri de parcare, piaţa este una generoasă. Așa s-au gândit și trei oameni de afaceri, Chris Couri, Dan Rella şi Tom Darrow, care au văzut din proprie experiență că nu este deloc uşor să găseşti firme profesioniste pentru trasarea locurilor de parcare. Ei au înfiinţat în 2008 compania We Do Lines, un business care tratează cu seriozitate marcajele din spaţiile de parcare. Firma folosește o vopsea specială, pe bază de latex, care rezistă la apă, durabilă şi strălucitoare. Pornind de la trei angajaţi, We Do Lines acoperă acum 17 zone, din New York în North Carolina şi până în Ohio, oferind servicii atât pentru firme cât şi pentru stat.

Poate aceste businessuri par ciudate, dar în realitate, cu unele excepții, oferă câte o soluţie fiabilă la o problemă. Așa că, în cazul în care ai dori o asemenea idee de afacere, observă micile sau marile piedici din viaţa ta de zi cu zi. Uneori, un simplu produs ne simplifică existența într-un mod la care nici nu ne-am fi așteptat, și, dacă ești creativ și îndrăzneț, poți fi chiar tu cel care lansează o afacere neobişnuită cu un succes neașteptat!