Recuperarea contului de Revolut în cazul pierderii telefonului. Ce soluții ne oferă compania

67

Am pierdut telefonul! Ce se va întâmpla cu informațiile mele bancare stocate pe el? Ce se întâmplă cu contul meu de Revolut?

Iată câteva dintre primele întrebări pe care și le pun cei care-și pierd telefonul. Este un moment neplăcut, dar și periculos, dacă nu știm cum să acționăm rapid pentru a reduce riscurile.

Compania Revolut vine cu îndrumări pentru eventualitatea în care utilizatorii aplicației își schimbă, voluntar sau nu, telefonul cu care se asociază contul personal. Pentru fiecare dintre aceste două situații există o procedură diferită, care însă se aplică în mod general valabil pentru toți utilizatorii Revolut din lume.

Mi s-a furat telefonul. Cum evit frauda

În cazul în care telefonul mobil vi s-a furat sau a fost pierdut, prin urmare nu mai aveți acces la el, contul rămâne ”viabil și accesibil” pentru deținător, chiar și în absența dispozitivului.

”Dacă sunteți siguri că echipamentul a fost furat, important este să vă asigurați că ați respectat regulile operatorului de telecomunicații cu privire la protejarea numărului de telefon, și să ne contactați prin chat-ul din aplicație, de pe un alt echipament, pentru securizarea contului. Aceasta se poate face de pe un desktop/ laptop, de pe un telefon mobil al unui apropiat/ membru de familie, sau direct prin conturile noastre de social media sau la emailul [email protected]”, au arătat reprezentanții Revolut România.

Pentru a evita să ajungeți victima unor fraude, este important să urmați dinainte o serie de măsuri de sporire a siguranței conturilor și device-urilor. Astfel, este bine să nu se folosească aceeași parolă pentru toate conturile de banking pe telefon, și nici pentru blocarea smartphone-ului. De asemenea, deosebit de eficientă este utilizarea opțiunii de logare cu date biometrice, cum ar fi amprenta digitală sau identificarea facială, recomandă Revolut.

O altă măsură de precauție este înrolarea telefonului în baza de date a producătorului, pentru ca, în caz de pierdere sau furt, echipamentul să poată fi blocat de la distanță. De asemenea, se recomandă alertarea băncilor și a furnizorilor de internet banking, dar și sesizarea poliției.

Îmi înlocuiesc telefonul. Contul Revolut rămâne activ, eu plătesc cu cardul

”În cazul în care este vorba de pierderea sau înlocuirea device-ului, veți putea în continuare să efectuați plăți cu cardul/din cont și să retrageți numerar (cu cardul) și chiar să vă reîncărcați contul, prin transfer bancar, prin Google Pay, Apple Pay sau printr-un card secundar de la un alt emitent.

De asemenea, puteți accesa contul din versiunea de website a aplicației, sau puteți contacta serviciul de relații clienți din www.revolut.com, introducând, în câmpul de căutare, tema care vă interesează și în legătură cu care aveți nevoie de asistență”, ne explică reprezentanții Revolut.

Ulterior, când intrați în posesia noului dispozitiv, sau după ce l-ați recuperat pe cel vechi, nu rămâne de făcut decât să descărcați aplicația Revolut, să inserați numărul de telefon asociat contului și să parcurgeți pașii pentru recuperarea accesului la cont. Este posibil ca ulterior să asociați contului și un nou număr de telefon, iar dacă nu reușiți, echipa tehnică vă va îndruma prin intermediul chatului.

Există și conturi duplicate de Revolut

Crearea unui cont duplicat poate reprezenta o vulnerabilitate pentru dumneavoastră. Fiecare persoană fizică poate avea un singur cont personal. ”Dacă, totuși, din motive obiective, vă dați seama că aveți un cont duplicat (când obțineți un număr de telefon nou pentru că v-ați mutat din țară, ați pierdut telefonul, sau ați schimbat furnizorul de servicii de telefonie mobilă), atunci când veți primi un număr de telefon nou ar trebui să schimbați numărul de telefon înregistrat în contul dumneavoastră”, recomandă compania.

Numărul de telefon se poate schimba selectând opțiunea ”Ați pierdut numărul de telefon” din ecranul de conectare, urmând apoi instrucțiunile de pe ecran. La fel procedați și dacă v-ați mutat din țară, pentru schimbarea numărului de telefon.

Din punct de vedere tehnic este imposibilă crearea a două conturi cu aceleași detalii de conectare simultan (număr de telefon, adresă de e-mail). Doar pentru conturile de Revolut Business, destinate antreprenorilor, este posibilă crearea unui cont personal și a unuia de afaceri înregistrate cu același număr de telefon și aceeași adresă de e-mail.

Compania Revolut a ajuns, în noiembrie 2022, la 25 de milioane de clienți la nivel global, devenind cea mai populară aplicație financiară din lume. După nivelul de popularitate a serviciului Revolut, România este a doua țară după Marea Britanie, cu 2,5 milioane de clienți. Doar anul trecut, baza de clienți a companiei a înregistrat o creștere cu 67%, în țara noastră.